reklama

Čo skrýva Nový Svet

Počuli ste už o Novom Svete? Nie je veľký a už vôbec nie preľudnený. No zaujať vás môže napríklad žltým morom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ak ste trochu v pomykove, o akom Novom Svete to hovorím, uvediem vás do obrazu. Možno neviete, že Nový Svet sa nachádza na Slovensku v okrese Senec. Nevadí, ani ja som nevedela. 
Keď som brázdila mapy a hľadala svoju ďalšiu letnú destináciu na objavovanie, natrafila som na obec s týmto názvom. Samozrejme, že ma hneď zaujal a chcela som tam ísť.
Vložené očakávania a nádeje, čo asi také miesto môže ukrývať, trochu poklesli pri zadaní názvu do prehliadača. Na internete o nej veľa informácií nenájdete. O to viac však narástla moja zvedavosť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už pri vchádzaní do dediny ma prekvapilo "žlté more" v podobe polí plných slnečníc. Ten pohľad je určite na nezaplatenie. O to viac pre milovníkov týchto žltých krásavíc. 

Obec Nový Svet a milióny slnečníc
Obec Nový Svet a milióny slnečníc (zdroj: Libuša Removčíková)

Aj napriek tomu, že prvé zmienky o osídlení sú z roku 1871, dá sa považovať za relatívne novú obec. Ako uvádza stránka obce, oficiálne samostatná dedina vznikla až v roku 2002 a pomaličky sa rozvíja. To bolo badateľné hneď na prvý pohľad. Podlhovastý tvar obce dotváralo len zopár domčekov, zväčša relatívne nových, žiadne staré dreveničky. Z jedného konca na druhý sa dá dostať za pár minút, nikde žiadne uličky ani zákruty. 
Okrem už spomínaných slnečníc ma zaujali zvláštne zasadené brezy do troch radov. Vytvárali tak dve malé cestičky. Čo je na ich konci som však preskúmať nestihla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Brezy
Brezy (zdroj: Libuša Removčíková)

K obci samozrejme patrí obecný úrad, čo bola asi najvýraznejšia budova. Pri nej stojí pamätník SNP s vymenovanými občanmi, ktorí boli príslušníci partizánskej brigády. Za obecným úradom je detské ihrisko, ktoré by asi v žiadnom meste a dedine nemalo chýbať. 
Čo ma zaujalo bola tiež zvonica postavená pri ceste. Pôsobila na mňa pyšne a osamotene zároveň. Aká je jej história som sa však nedozvedela ani na internete. 

Zvonica "bez histórie"
Zvonica "bez histórie" (zdroj: Libuša Removčíková)

Čo mi na tomto mieste chýbalo? Asi kostol, čo podľa mňa patrí ku každej dedine. Avšak vzhľadom na to, že je to naozaj drobná dedinka, je to pochopiteľné. Ale videli ste už dedinu bez krčmy? Ja ešte nie. Možno som ju len nenašla. Neviem.
Myslím si však, že časom sa obec rozrastie (miesta je tam dosť) a určite ju navštívim opäť o pár rokov. Už teraz som zvedavá, ako bude vyzerať a čo pribudne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Koniec obce Nový Svet
Koniec obce Nový Svet (zdroj: Libuša Removčíková)


 

Libuša Removčíková

Libuša Removčíková

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentka, dievča, zväčša nerozhodné. Som rojko a idem si za svojimi snami. Väčšinou. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu